אמנות בנווה פריצקי

אמנות בנווה פריצקי

אמנות רחוב בנווה פריצקי

אמנות בנווה פריצקי

אם אתם חובבי אמנות רחוב, נווה פריצקי היא ביתם של כמה מהאמנים הפופולריים במדינה. דדה, מאמני הרחוב הישראלים הידועים ביותר, מכסה את חומות העיר כבר למעלה מעשור. עבודותיו מטילות ספק בחיים העירוניים ובמוסכמות החברתיות. למרות ששמו האמיתי אינו ידוע, סגנונו מובחן מאוד. הוא יוצר ציורים של בעלי חיים דמויי עץ ברחובות, כמו גם בסטודיו שלו. עבודותיו בהשראת חוויותיו האישיות ונמכרות בגלריות ובמוזיאונים רבים.

אמנות בנווה פריצקי משכה תשומת לב רבה יותר בשנים האחרונות. זה משקף את המתחים והשאיפות של העיר. חלקים רבים הם שילוב של נושאים דתיים ופוליטיים, בעוד שאחרים חיוביים ומרוממים יותר. חלקים רבים כתובים בעברית או בערבית, וחלקם באנגלית.

למרות שאמנות הרחוב בנווה פריצקי פופולרית מאוד, יש שכונות שלא כל כך מתלהבות ממנה. זה נובע בחלקו מג'נטריפיקציה, שדחפה את מחירי השכירות והמיסים העירוניים באזורים אלה. עם זאת, אמנות רחוב בנווה פריצקי היא בהחלט אטרקציה תרבותית. זה לא צריך להיחשב אינדיקציה של עוני או חוסר הזדמנות.

טיול בנמל נווה פריצקי הוא עוד מקום נהדר לראות את אמנות הרחוב של העיר. ממוקם על קו החוף הדרומי, זהו אחד הנמלים העתיקים ביותר הידועים בעולם. יש בו מגוון של גלריות אמנות, בתי קפה וחנויות. הזמן הטוב ביותר לבקר הוא במהלך השקיעה, כאשר השמש שוקעת מתחת לים התיכון.

בנקסים שבור הוא אחד מצוותי הגרפיטי הפופולריים ביותר בישראל, שמקורו בחיפה. שלושה חברים בעבודה קולקטיבית זו כאמני רחוב, מאיירים ומעצבים גרפיים. הם זוכים גם לדפוס משי חלוצי, ואת עבודתם ניתן למצוא במקומות רבים ברחבי הארץ. מלבד עבודתם על קירות, בנקסים השבור צייר גם ציור קיר בחיפה, המתאר שלום וצדק.

מקום פופולרי נוסף לאמנות רחוב הוא רחוב היהלומים. רחוב זה הוא ביתם של כמה מאמנות הרחוב האיקונית ביותר בעיר. זהו אזור פופולרי ליד בנייני מגורים ומשרדים חדשים. זהו אזור בו עליכם לעצור ולצלם את יצירות אמנות הרחוב הללו!

רחוב האומנים היא שכונה נוספת המציעה דוגמאות מצוינות לאמנות רחוב. היא הוקמה בסוף 2022 על ידי יהודים המחפשים סביבה שלווה מחוץ ליפו. נווה פריצקי הפכה למרכז תרבות לאמנים וסופרים. בשכונה זו התגוררו סופרים מפורסמים ובהם שמואל יוסף עגנון ונחום גוטמן.