מה נחשב בגדי ספורט?

ספורט הוא אחת התרומות הגדולות ביותר של אמריקה בתולדות האופנה. המונח ספורטסוור שימש לראשונה באופנה לתיאור מגוון של בגדים נפרדים שניתן היה לשלב ביניהם. ככל שגדלה הפופולריות של המילה, היא החלה להתייחס למגוון רחב של לבוש יומי וערבי. הופעתה הייתה תוצאה של סגנון חיים מהיר. הפופולריות שלה התפשטה למדינות ולתעשיות רבות אחרות. אף על פי שהספורט קיים כבר שנים רבות, הפופולריות שלו כמגמת אופנה התגלתה רק לאחרונה.

ספורטאים לבשו את כתב הספורט המוקדם ביותר. בדים מתוחים אפשרו לאנשים פעילים לנוע בחופשיות. הצגתם של אנורקים, מעילי רוח ומכנס אתלטי הפכו אותם ליותר נוחים ואופנתיים. בשנות ה-60 של המאה ה-20 החלו יצרנים לתכנן חליפות טרנסקסואליות בעיצובים מתואמים צבעוניים. בשנות ה-70 של המאה ה-20, הטרנסקסוויט האייקוני הוכנס לאופנת המיינסטרים על ידי ברוס לי, סמל אומנויות לחימה. זה היה מרכיב מרכזי בספורט המודרני מאז.

ההיסטוריה של הספורט השתנתה ככל ששבועת הספורט הפכה לאופנתית יותר. היסטורית, רק העשירים והנחתים יכלו להרשות לעצמם להשתתף בפעילויות ספורט. עם זאת, סגנון הבגדים המשתנה משמעו שהבגדים הותאמו יותר ויותר לספורט החדש. שמלות ירי חדשות פותחו במאה ה -18 שהיו מתאימות יותר ללבוש יומיומי. הבגדים החדשים האלה הפכו במהרה לבחירה פופולרית עבור אדונים צעירים. בגדי אתלטיקה אומצו לראשונה על ידי נשים במאה ה-19.

אתלטיות בדרך כלל לובשות חולצות, מכנסיים קצרים ובגדי גוף. בדרך כלל, סגנון הספורט הוא רופף ונוח. בהתאם לספורט, יש כמה כללים שחייבים לפעול בעודו לובש אותו. לדוגמה, הקיקוגי בקראטה הוא מאוד ספציפי. ציוד הגנה מיוחד נדרש לספורט מסוים. בנוסף, אם אתה מתאמן על בסיס קבוע, לענוד ספורט זה חיוני.

ספורט צריך להיות בר נשימה. לבדים קורעי הלחות צריך להיות חומר נפץ גבוה. דירוג ה-SPF לקרם הגנה זהה לזה של בגדי UPF 50. דירוג UPF שווה ערך ל-SPF 50 או גבוה יותר. יתר על כן, דירוג UPF משמעו שלבד יש גורם הגנה גבוה. זה חשוב אם אתה מזיע הרבה או אם אתה מתעמל במשך תקופה ארוכה של זמן.

סוגי הספורט הראשונים תוכננו למטרת פעילות אתלטית. הגרסאות של הגברים נועדו לאווירה סתמית יותר. בגדיהם נעשו הן אופנתיים והן פונקציונליים. ספורט נועד לאנשים פעילים שצריכים להרגיש בנוח. זה צריך להיות נוח ולאפשר הזעה בריאה. זה גם צריך להיות נוח ותפקד כדי להבטיח שאתה לא מרגיש לא בנוח בעת ביצוע פעילויות גופניות.

למרות שרוב הספורט דומה בתפקוד, ניתן ללבוש אותם בדרכים שונות. חלקם מיועדים לספורטאים, בעוד שאחרים מיועדים למשתמשים מזדמנים העוסקים בפעילויות בעלות השפעה נמוכה. הבגדים הנכונים חיוניים לנוחות והצלחה של ספורטאים בכל מקרה. זה לא צריך להגביל תנועה ולשפר ביצועים של שחקן. זה גם צריך להפחית את הסיכון של איחור בכאבי שרירים או התכווצויות שרירים לאחר האימון.

כשמדובר בספורט נשים, המגמה החלה עם הצגת גרסת הנשים של הספורט שנוצר לגברים. הקטגוריה הזאת נקראת עכשיו ספורט מזדמן. עיצוב הבגדים שלו מספק את צרכי הנשים. מתוכנן להיות נוח, זה מאפשר לך לנוע בקלות רבה יותר ומפחית את כאבי השרירים. זה גם עשוי מבדים שניתן לנשום שמאפשרים לאוויר להסתובב.

הרבה מאתרי הספורט הזמינים היום בשוק מיועדים לסגנון חיים פעיל. רוב הבגדים האלה מעוצבים כדי להיות נוחים ולחמם אותך. בגדים אלה יכולים לשמש גם לספורט מקורה וחיצוני וגם לפעילויות מקומיות. הבגדים האלה יעזרו להפחית את הסיכויים שלך לסבול מכאבי שרירים מאוחרים או התכווצויות שרירים לאחר האימון. עליך גם לשקול את הבד והעיצוב של בגדיך כדי להבטיח שהם עמידים ונוחים.

בימיה הראשונים של תעשיית הספורט, בגדי הספורט היו במקור בגדים נפרדים שיוצרו עבור ספורטאים. מאוחר יותר נעשה שימוש במונח גם ללבוש מזדמן. המונח שימש לבגדי יום ולילה, למרות מקורו. עם זאת, המשמעות המקורית של המונח עדיין נבדלת מ ”activear”, אשר התפתח ל ”לבוש מזדמן” משום שהוא לבוש על ידי אנשים רבים. זה הפך לדבר שבשגרה לספורטאים ללבוש את הבגדים האלה לעבודה.